Офіційним органом учнівського самоврядування Христофоорівської філії ОКНЗ «Софіївська ЗОШ І-ІІІ ступенів» є шкільна рада яка представлена дитячою організацією «ТЕМП» до якої входять учні 5-9 класів та їхні супутники учні 1-4 класів - дитяча організація «Веселкова країна».
Структура
Статут учнівського самоврядування
дитячої організації " Темп"
Шкільна рада від імені учнів, виражаючи суверенну
їх волю, дбаючи про забезпечення прав і свобод
учнів, гідних умов їх життя, піклуючись про
зміцнення учнівського самоврядування в школі,
прагнучи розвивати і зміцнювати демократію у
суспільстві, усвідомлюючи відповідальність перед
власною совістю, попереднім, нинішнім та майбутнім
поколінням учнів, приймає цей Статут – основний
закон учнівського самоврядування Христофорівської філії ОКНЗ «Софіївська ЗОШ І-ІІІ ступенів»
Статут
Розділ 1
Загальні засади
Стаття 1
Учнівське самоврядування – добровільне об’єднання учнів, мета якого – сформувати в дітях почуття господаря школи, класу, вміння співробітничати на принципах партнерства, гласності, демократизму.
Стаття 2
Учнівське самоврядування є організацією, що складається з учнів, створена учнями що несуть повну відповідальність за повноцінний всебічний розвиток учнів.
Стаття 3
Символами учнівського самоврядування школи повинні бути: Прапор, Герб, Гімн школи.
Стаття 4
Учнівське самоврядування відповідає структурі (додаток №1).
Розділ 2
Права, свободи, обов’язки
Стаття 1
Кожен, хто навчається в школі має право:
- діяти на свій розсуд, вільно висловлювати свою думку, не ображаючи при цьому гідності і свободу інших;
- за образу його честі і гідності подати заяву в актив школи;
- подати свою пропозицію в актив учнівського самоврядування;
- висувати кандидатуру, а також сомовисуватися і бути обраним в будь-який орган школи;
- брати участь у будь-яких сферах шкільного життя, ініціювати будь-які форми цього життя (клуби, гуртки і т. і.);
- ставити питання про перебування в школі учня школи, якщо той своїми діями порушує закони школи;
- вибирати профіль навчання, факультативи і додаткові заняття, мистецькі гуртки , студії;
- не з’явитися на урок тільки за дозволом учителя або директора школи;
- достроково здати програму за навчальний рік і перейти в наступний клас;
- вимагати щоб урок закінчився відразу після дзвінка на перерву.
Стаття 2
Кожен учень зобов’язаний:
- пройти курс навчання в школі;
- подати документ, що пояснює його відсутність на уроках;
- виконувати вимоги вчителя по підготовці до уроків;
- дотримуватись норм статуту та законів школи.
Стаття 3
Повноваження голови ШР
Обов’язки голови шкільної ради:
- планує і веде збори (чи призначає ведучих);
- розподіляє завдання між активами;
- співпрацює з директором школи.
- виконує функцію зв’язку між учнями й адміністрацією школи, вчителями і місцевою громадою;
- відповідає за підготовку майбутніх керівників самоврядування в школі. Є лідером!
Стаття 4
Заступник голови ШР
Заступник:
- є його правою рукою;
- за відсутності голови виконує його обов’язки;
- очолює сектор;
- допомагає голові виконувати його обов’язки;
- щохвилини готовий перейняти обов’язки голови.
Стаття 5
Повноваження членів активу
Члени активу:
1. Керують роботою секторів.
2. Особисто відповідають за основні напрямки роботи самоврядування, наприклад:
- контакти з органами місцевого самоврядування;
- шкільний прес-центр;
- телефони довіри.
3. Збирають ідеї учнів своїх класів стосовно роботи самоврядування і представляють їх на зборах активу.
4. Представляють своїм класам звіти роботи Самоврядування
Розділ 3
Обов’язки секторів
Стаття 1
Навчальний сектор
Навчальна комісія:
- організовує допомогу в разі потреби учням, які мають незадовільні оцінки;
- залучає учнів в гуртки, виступає з ініціативою про створення нових гуртків за інтересами;
- надає допомогу вчителям в організації тематичних вечорів, створенні лекторських груп тощо;
- бере участь в обладнанні навчальних кабінетів, організації виготовлення навчальних посібників, дидактичного і роздаткового матеріалу, облік і збереження обладнання, ремонт і виготовлення нових дидактичних матеріалів шкільних умовах;
- проводить заходи, направлені на підвищення якості знань учнів (предметні олімпіади, вечори, стінгазети, конкурси, огляди підручників);
- члени комісії беруть участь в підготовці і проведенні бесід в класах (про режим дня, виконання домашніх завдань, користь читання).
- Звітують на учнівських лінійках, учнівських зборах
про свою роботу.
Стаття 2
Культурно - масовий сектор
Культмасова комісія:
- керує проведенням культурно – масових справ, організацією шкільних і класних вечорів, свят народного та шкільного календаря, розподіляє між класами та учнями доручення по підготовці цих заходів;
- організовує оформлення школи та класних кімнат;
- несе відповідальність за утримання та підготовку програми художньої частини і програму дозвілля;
- встановлює зв’язки з кінотеатрами, клубам, Будинком культури, музеями;
- домовляється про проведення лекцій, вечорів, екскурсій, кінолекторії для учнів;
- вивчає побажання учнів щодо організації і роботи гуртків художньої самодіяльності, образотворчого мистецтва, проводить запис в гуртки. Організовує проведення конкурсів і оглядів художньої самодіяльності.
Стаття 3
Спортивно – масова робота
Робота цього сектору полягає у проведенні спортивних акцій, турнірів, туристичних змагань і походів. Голова повинен мати організаційні здібності, хорошу фізичну форму і бути прикладом для інших учнів. Члени сектору повинні проявляти активність у різних спортивно-туристичних акціях, здійснювати нагляд за фізичною формою учнів та станом здоров’я. Пропагувати здоровий спосіб життя.
Стаття 4
Редколегія
Прес – центр учнівського представництва. Організовує та здійснює художнє оформлення шкільного інтер’єру, готує і проводить інформації з різних питань. Висвітлює цікаві шкільні традиції.
Інформаційна комісія інформує учнів, батьків, вчителі про всі події, які відбуваються в школі, різними засобами інформації (газета, радіо, рекламні оголошення),є редакторами шкільної газети «Меридіан»
Стаття 5
Шефський сектор
- піклуються про молодших школярів;
- залучають дітей, до господарсько -трудової діяльності та до участі в спортивних секціях, змістовного дозвілля;
- готують творчі виставки підшефних;
- в кожному класі організовують культурно – масову роботу, залучають учнів до участі в загально - шкільних заходах;
- організовують в школі ігротеки для розваг і занять учнів у вільний час;
- організовують культпоходи та екскурсії з врахуванням плану роботи класовода підшефного класу, веде облік відповідної роботи;
- надають посильну допомогу в організації дозвілля на перерві.
Стаття 6
Сектор чистоти і порядку
Комісія охорони і порядку:
- надає допомогу педагогічному колективу школи у вихованні свідомої дисципліни, дотриманні учнями Правил для учнів;
- організовує чергування класних колективів по школі, на вечорах, призначає та інструктує відповідальних чергових , оцінює якість виконання цієї роботи;
- виховує в учнях бережливе ставлення до збереження шкільного майна;
- створює бригади учнів для ремонту меблів та шкільного інвентарю;
- призначає відповідальних за дотримання дисципліни та порядку, відвідування учнями школи;
- організовує випуск листків „Блискавка”, „Тривожний сигнал” тощо. Використовує заходи виховного впливу до порушників дисципліни;
- виходить з пропозиціями на батьківський комітет, правління школи з питань поведінки учнів;
- здійснює контроль за діяльністю старостату;
- здійснює контроль за діяльністю шкільної їдальні.
Стаття 7
Тимурівський сектор
Допомагає одиноким літнім людям, ветеранам Великої Вітчизняної та Афганської війн, інвалідам. Проводить доброчинні заходи. Відповідає за ведення «Маршутних листів»(облік допомоги)
Стаття 8
Вищий орган самоврядування – збори
Вищим органом самоврядування є загально – шкільні збори, які скликаються не рідше двох разів на рік, і вирішують поточні важливі справи шкільного життя.Рішення що приймаються на зборах є обов»язковими для всіх учнів.
Розділ 4
Вибори
Стаття 1
Положення про вибори голови шкільної ради
Вибори голови шкільної ради :
Кандидати висуваються як групою учнів, так і шляхом самовисування;
Кандидатура має бути підтверджена не менш як 10-ма підписами представників не менш 4-х класів школи;
Голова обирається таємним голосуванням у визначений день на перервах, до і після уроків в присутності директора школи;
Голова обирається простою більшістю голосів учнів класів школи шляхом таємного голосування.
Голова обирається терміном не більше ніж на два роки.
Право бути обраним має кожен учень 9-11 класів школи що має програму розвитку самоврядування що задовольняє найбільшу кількість учнів школи.
Голова приступає до своїх обов’язків на наступний день після відкритого оголошення результатів виборів.
Стаття 2
Права та обов’язки Голови шкільного самоврядування
-Голова є гарантом прав учнів, визначених законами.
-Голова призначає організаторів секторів, а також безпосередньо коригує і спрямовує роботу секторів і старост класів.
-Голова видає укази про створення об’єднань, гуртків, проведення заходів, акцій, які не суперечать законам чи статуту, і мають за мету благо школи.
-Голова співпрацює з дирекцією згідно статуту.
-Голова може бути присутнім на засіданні педагогічної Ради, виступати на захист учнів школи.
-Голова поводить себе толерантно, суворо дотримується норм культури спілкування.
Стаття 3
Положення про актив Учнівського Самоврядування
1.Актив учнівського самоврядування – орган влади школярів, що підпорядковується загальним зборам.
Обраним до правління може бути кожен учень, що визначає статут і дотримується законів школи.
Кожен клас обирає двох представників до активу школи (8-11 класи), один представник від 5-7 класів.
-Актив вирішує питання про порушення законів школи і, в залежності від кількості і ступеня порушень, накладає стягнення (вибачення, публічне вибачення, відшкодування збитків, повторне чергування, попередження про клопотання, про виключення тощо.
-Актив може подати клопотання до адміністрації школи про виключення учня або апеляцію про його виключення.
-Актив може подати клопотання про захист учня в конфліктній ситуації з викладачем чи працівником школи.
-Актив організовує і сприяє організації різноманітних шкільних заходів, направлених на покращення умов життя школи.
-Актив контролює роботу старост класів; має право бути присутнім на засіданні педагогічної ради школи.
2.Староста класу – це учень, що слідкує за дотриманням учнями, викладачами та працівниками школи законів в межах класу, сприяє організації життя класного колективу.
-Старосту обирає класний колектив або призначає класний керівник.
-Староста звітується перед головою самоврядування, класним керівником, адміністрацією школи.
Актив коригує статут учнівського самоврядування для нинішніх та майбутніх поколінь учнів.
Статут є дійсним поки відповідає сучасній структурі школи.
Статут затверджується правлінням учнівського самоврядування та директором школи.
Прийнято Правлінням учнівського самоврядування.
Програма «Райдужний віночок» шкільної дитячої організації «ТЕМП»
Напрямки роботи:
Немає коментарів:
Дописати коментар